dimecres, 17 de març del 2010

Dia 17 de març de 2010

Ja fa setmanes que dono voltes a un problema: amb els de 4t anem pel tema 3 (tot just l'acabem d'examinar) i només queda un trimestre per acabar el curs. El feeling amb aquests 3 temes no ha estat gaire bo: tinc la sensació que pràcticament no aprenen. I és estrany, perquè quan fan els exercicis de classe fa l'efecte que vagin comprenent, però tinc la sensació que entre aquest moment i el dia de l'examen no repassen en absolut (de fet, segons ells, encara no han estudiat per a cap examen).

Fins aquí normal, és el que fan els adolescents normals, però ells no són adolescents normals perquè tenen una mancança prèvia terrible, de manera que el que els explico, un cop fets els exercicis (això sí que ho he aconseguit, per a sorpresa d'alguns companys de claustre), no torna a aparèixer davant dels seus ulls fins que veuen l'examen.

I amb tot això sé perfectament que no podré acreditar-los els coneixements que implica l'ESO. I em sap greu, perquè no és culpa seva: són adolescents i es troben molt millor al passadís que a classe. I això, que altres alumnes d'altres instituts supleixen amb coneixements "genètics" de català, ells no ho poden suplir amb res.

Estava molt preocupada, però avui, en anar cap a classe, he vist la llum: hi ha la possibilitat de proposar-los un projecte. No sabran què és. Diuen els qui ho han provat que funciona molt bé per a avaluar per competències (és l'única manera que conec que aprovin) i que el perfil dels meus alumnes és ideal.

A principis de la 2a avaluació vam tenir una mica de temps per xerrar i vaig descobrir que la majoria d'ells aspiren a obrir un negoci (actitud molt habitual en els immigrants, d'altra banda, i realista, perquè saben que pel fet de ser-ho els resultarà particularment difícil ser contractats).

Els ho proposaré, a veure què em diuen. Es diu que l'ABP requereix la confirmació dels alumnes. Veurem què em diuen...

----------------------
EDITAT: Han acceptat. Han fet moltes preguntes. Els he explicat que l'alternativa era treballar com fins ara: no els ha agradat. Els he dit que es tractava de treballar per grups: opinions dividides. Els he dit que miraria que tingués a veure amb el món de l'empresa: els ha agradat. Se'm gira feina per a la setmana santa...