dimarts, 30 de març del 2010

30 de març: Com es fa un portfoli?

Com es fa un portfoli? Com s'explica als alumnes què és un portfoli? Em sembla molt complicat. Porto dies i dies intentant trobar una manera clara d'explicar-ho, però tot el que trobo (per internet o dins del meu cap) requereix una maduresa que em sembla ara mateix inabastable als meus alumnes (quan dic ara mateix vull dir que tenen 15-17 anys i crec que els queden 2-3 anys per arribar al nivell de reflexió necessari).

I entenguem-nos: vull avaluar-los amb un portfoli (a més, la majoria d'ells aniran a CFGM i tinc entès que allà són un recurs molt habitual) i crec que els anirà molt bé pensar una mica sobre el que aprenen, però... com els explico el que vull? Fa dies que hi dono voltes i no en trec gaire l'entrellat.

Al final avui m'he decidit a posar per escrit moltes de les coses que havia llegit i que havia pensat. I després d'escriure, reescriure, retallar i reordenar, m'ha quedat una guia que no em fa sentir del tot satisfeta, però que crec que pot ser un punt de partida. Al cap i a la fi, el portfoli se'l recolliré en 3 etapes:
  1. quan tot just hagin començat a treballar,
  2. quan hagin acabat de crear l'empresa,
  3. quan hagin acabat l'exposició davant dels companys.
Suposo que amb tantes oportunitats (totes tindran una nota en funció de la graella d'avaluació, que els alumnes coneixeran, per tal de motivar-los a superar-se amb cada lliurament) podré fer una bona avaluació formativa.