dilluns, 22 de març del 2010

Decisions: Avaluació per competències

En certa manera, l'avaluació per competències és també una necessitat. No és només perquè ho prescrigui la llei, sinó perquè el nivell dels alumnes és massa baix per poder-los avaluar per continguts i perquè el temps restant fins a final de curs no permet ensenyar contingut a contingut: és preferible que, d'una tacada, els alumnes demostrin
  1. competència comunicativa: llegiran, escriuran, parlaran i escoltaran parlar en català
  2. competència en gestió de la informació: cercaran la informació necessària, la processaran i la presentaran 
  3. competència d'aprendre a aprendre: tot i que l'aprenentatge estarà pautat, seran ells els que hauran de gestionar el seu temps, i amb la utilització del portfoli, se'ls provocarà a reflexionar sobre el que aprenen
  4. competència social: en treballar de forma col·laborativa es fomentarà la solidaritat i el respecte (a un mateix i als altres)
  5. competència TIC: per al projecte serà imprescindible un domini passiu i actiu de les noves tecnologies
Realment, si hagués de fer tot això en 25 classes i seguint el llibre, no podria acreditar amb certesa qui disposa d'aquestes habilitats i qui no.