divendres, 26 de març del 2010

Decisions: Ús de Google

Malgrat que Moodle és una eina prou bona, es mostra insuficient per a tot el que vull fer (o potser és que jo, que no he fet mai cap curs sobre el tema, no n'he descobert totes les possibilitats). Serà necessari, per exemple, que els alumnes accedeixin a un gestor de documents online i que tots tinguin una adreça de correu suficientment àmplia com per poder-se enviar documents sense col·lapsar res.

Per això em decideixo per Google, perquè amb una sola alta et facilita l'accés a Gmail i a GoogleDocs, a més de l'atracció que pot suposar per als alumnes el gxat o la utilitat que li poden acabar trobant al gcalendar. És molt potent.

Dedicaria una sessió a que es creïn un compte de Google, i així puc assegurar-me que posen aquesta adreça nova a la seva fitxa del Moodle, perquè la majoria d'ells tenen com a adreça de correu "notengo@tecno.es" (adoro el nostre webmestre) i això m'impedeix contactar amb ells quan em cal. (Fins i tot s'ha donat el cas d'alumnes que han contactat amb mi, que sí que hi tinc l'adreça posada, per fer-me una consulta i jo no els he pogut respondre perquè la seva adreça en realitat no existeix.)

No els puc obligar a posar en públic la seva adreça particular (tot i que la fitxa de Moodle només és accessible als altres usuaris del mateix institut, potser no volen compartir l'adreça de correu amb els de 1r de batxillerat, per exemple), això està clar. Però crec que no es negaran a crear-se una adreça específica per al projecte que després puguin eliminar fàcilment si no la volen mantenir.

Hauré, però, de crear-los una guia perquè sàpiguen crear-se el compte. I una altra perquè sàpiguen com canviar l'adreça per defecte del Moodle.