dimecres, 24 de març del 2010

24 de març: Com fer els grups

Acabo de decidir com faran els grups els alumnes. De fet, que els alumnes serien qui fessin els grups ho tenia molt clar: cal que es responsabilitzin de les seves companyies i vull veure si han après alguna cosa de les petites tasques que hem anat fent en petit grup durant el segon trimestre.

M'explico: la seva tendència natural és a formar grup amb els amics, cosa que no està gens malament si els teus amics no són gent "poc recomanable" a l'hora de fer tasques escolars. Ells mateixos s'han adonat (i si al final del 2n trimestre no se n'havien adonat els ho vaig posar jo sobre la taula) que és molt més rendible fer grup amb gent que es pren les classes i els deures seriosament (m'encanta provocar inflació en el preu dels "empollons", perquè sovint estan infravalorats). A la classe no n'hi ha gaires, d'aquests, però hi ha unes quantes persones disposades a fer de formiguetes sempre que se'ls deixi.

Un altre problema és que aniria bé que els grups estiguessin formats per gent disposada a crear, almenys, el mateix tipus d'empresa. I com es fa això? Doncs he decidit que una de les primeres activitats serà fer una redacció (som a classe de llengua, encara que no es noti) explicant com seria "l'empresa dels meus somnis". Serà una activitat avaluable al portfoli, però per tal que serveixi al seu objectiu (formar grups), caldrà que al dia següent la llegeixin en veu alta davant dels companys perquè tots anem vegent quins són els plantejaments que es fan.

Al final haurien de quedar grups de 3-5 persones.