dilluns, 22 de març del 2010

Decisions: Pla de treball

Una altra cosa clara ja és que els alumnes hauran de fer-se un Pla de treball abans de començar a treballar en grup, quan tot just els grups estiguin fets.

M'ho han ensenyat en un curs (el postgrau "Innovació i ús creatiu de les TIC en ensenyament", de la UOC) i ja ho vaig posar en pràctica amb un grup de 2n ESO. El cert és que els ajuda a planificar-se, a tenir clars els terminis i a acordar uns "paràmetres" de treball. Ho farem a GDocs i així jo també el podré supervisar.

Si ho fan bé (això és feina meva i d'ells) ens estalviarem problemes d'aquells típics produïts per malentesos: "no ha fet res", "no m'han deixat fer res", "no ha vingut a cap reunió", "ja els vaig dir que si quedaven tal dia jo no podria", etc.

Si a mi m'haguessin ensenyat a treballar així de petita, m'hauria estalviat una pila de maldecaps i malrotllos.