dissabte, 22 de maig del 2010

Començant a valorar

Si em paro a pensar, és cert que la preparació del projecte em va portar molta feina inicial (principalment perquè no sabia com es feia un projecte, però també per buscar la informació que després havia de facilitar als meus alumnes), però un cop encetat, la feina ha estat fàcil.

No he hagut de corregir gaire, i el fet de tenir els criteris d'avaluació ben definits en una graella ha reduït el temps de correcció. El fet que els alumnes poguessin accedir a aquesta graella (i que veiessin que era estricta en el compliment del pacte que una graella pública suposa) els ha donat seguretat a l'hora de fer una serie de tasques que no havien fet mai: investigar, elaborar el seu portfoli, avaluar el seu propi aprenentatge...

Ha estat difícil convèncer-los que fessin servir l'aula virtual fora de l'horari de classe, però això és possiblement a causa que no hi estaven acostumats i que molts d'ells (cada cop més: la crisi, la crisi...) no tenen internet a casa.

Una altra cosa que va costar és que entenguessin la utilitat de gmail. No sé si ho he aconseguit en tots els casos, però em consta que alguns ja el fan servir fora de l'assignatura.

Entre una cosa i l'altra el cert és que estic tenint feedbacks molt positius dels alumnes i que els resultats han estat força bons (encara falta gran part de l'avaluació, però veig com ho estan fent i hi poso força esperances). És cert que bàsicament estic valorant la seva comprensió i la seva expressió oral i escrita, però estic aconseguint una bona actitud envers la llengua i el cert és que estan fent un bon ús de les eines TIC. Alguns fins i tot s'estan esforçant a parlar-me en català (en català!).

Tot plegat em porta a pensar que ha estat una bona idea que hauria donat encara més fruits si l'hagués tinguda a principi de curs.