dissabte, 22 de maig del 2010

Deixar el millor per al final

Em sap greu que s'acabi el projecte (queden tot just un parell de setmanes: 6 sessions) perquè els alumnes hi estaven començant a entrar. Tots, fins i tot els que s'han passat tots aquests mesos boicotejant les activitats dels companys.

Ahir, per primer cop, vaig poder estar a l'aula d'informàtica sense estressar-me. Sí que de tant en tant algú em demanava ajuda, però no eren la impaciència, la dependència i les presses de les setmanes anteriors. Crec que han après a col·laborar (fins i tot etimològicament) i que, tot i que els ha costat, han après a decidir per si sols.

L'exemple és el d'una noia del grup, sudamericana i una mica aïllada (no es fa ni amb les caribenyes de la classe) que m'ha perseguit durant setmanes convençuda que el seu equip no funcionava, que era millor que ho fes tot ella. I el pitjor és que no entenia què li estava demanant. Això ha estat fins ara fa poc: fa almenys una setmana (que m'hi hagi fixat) que la veig treballar en grup, sense demanar-me permís per tot, fent el que els companys li suggereixen i suggerint ella als companys.

La llàstima és que el curs s'acabi...