Avui he lliurat els portfolis dels alumnes. L'avaluació els ha ajudat a entendre com es fa un portfoli i fins i tot alguns que no el van lliurar (no tots) s'han mostrat penedits de la seva "vagància" (ho diuen ells, no jo; d'altres, en canvi, anaven repetint que ells no havien entregat res, com si no fos important, cosa que, sorprenentment i per primer cop en tot el curs, els ha valgut el reny d'alguns companys).
El procés ha estat el següent:
- Lliurar-los el portfoli
- Explicar-los com funciona la graella d'avaluació
- Anar ítem per ítem veient com haurien pogut fer un portfoli millor
- Animar-los a anar millorant de cara al segon i tercer lliuraments
Després els he explicat què han de fer d'ara en endavant i els he donat instruccions per a la primera activitat obligatòria del segon portfoli: una redacció explicant què han après del primer portfoli. I ara, de cara al segon lliurament, sembla que ja tenen clar que poden presentar-ho a ordinador, que poden passar els documents a net, que poden... A poc a poc els engresco a treballar!