dilluns, 24 de maig del 2010

Segona valoració dels portfolis

Aquest cap de setmana he estat recollint els portfolis dels alumnes i he quedat força impressionada: han millorat notablement i, en general, reflecteixen la motivació que tenen (fins i tot en el cas de les 3 persones que no me l'han entregat).
  • Alguns encara no disposen d'índex
  • Pràcticament tots disposen d'una portada ben treballada, amb el logotip de l'empresa (ben gros, original i fet a mà en tots els casos)
  • Continuen sense estar fets a ordinador, però això ja ho sabia
  • Alguns encara obliden comentar part dels documents, però només hi ha una persona que no hagi fet cap comentari en absolut.
  • Algun encara està desendreçat.
  • Pràcticament tots inclouen coses que no els havia demanat: plànols de les empreses, contractes de compra de vehicles, fotos de locals de lloguer... (que em donen una idea del nivell de motivació)
Hi ha coses que no les puc valorar (els plànols, per exemple, per macos que siguin), però les notes han quedat de la següent manera:
  • 3 alumnes no l'han presentat per desídia
  • 1 alumne no l'ha presentat perquè se l'ha deixat a casa (estava intentant refer-lo a classe amb fotocòpies dels companys i li he dit que me'l lliurés dimarts) i un altre ha faltat a classe per motius desconeguts
  • 1 alumna té un 4.25
  • 1 alumna té un 5.5
  • 6 alumnes tenen un 6
  • 6 alumnes tenen un 7.5
Aquesta avaluació de portfolis em provoca dos pensaments:
  1. Aquests alumnes no estan acostumats a confiar en els professors: el noi que estava intentant reconstruir el portfoli al darrer minut és un noi que ha fet un salt impressionant en actitud al llarg del curs (en començar era un desastre; al segon trimestre, una formigueta, i al tercer, també l'he vist treballar molt, tot i que el fet de treballar per grups el destirota una mica i, de tant en tant, li he hagut de cridar l'atenció perquè tornés a seure amb el seu grup i treballés). Tot i això, no se li ha acudit en cap moment plantejar-me el seu problema i s'ha estimat més duplicar un portfoli que jo sabia que tenia fet (perquè l'he vist com l'anava fent).
  2. O estan molt motivats, o no entenen què és el que s'avalua (que també pot ser), perquè posen tots els seus esforços en coses que saben que no tindré en compte i, en canvi, obliden fer els comentaris de cada cosa, que saben per la rúbrica i per la passada valoració de portfolis, que m'interessa molt.
Espero que sigui la motivació...