dissabte, 29 de maig del 2010

Primera presentació oral: fallida

Ahir havia de produir-se la primera presentació oral per part dels alumnes. I dic "havia de produir-se" perquè no es va produir.

Ja des del moment que vaig arribar a l'institut, els alumnes que l'havien de fer em van advertir que no havien fet el power point i que, per tant, no farien l'exposició. La seva excusa era que els altres membres del grup no treballaven prou. Són 3 i això m'ho van dir dues persones. Els vaig avisar que l'exposició oral no es valorava individualment, sinó de forma col·lectiva i que si no la feien tindrien un 0, i vaig entrar a la classe que em tocava aleshores.

Malgrat tot, vaig fer tot el numeret: vaig fer-los canviar d'aula (a l'aula veïna sí que hi ha un projector, encara que no té ordinador), vaig buscar el portàtil,el vaig muntar... i els vaig demanar que sortissin a exposar (havien passat 2h i mitja: entre les quals la del pati i mitja hora més de guàrdia, per una professora que va arribar força tard, durant la qual no van preparar res) i em van dir el mateix: no tenim res.

De manera que vaig repartir als companys els fulls de valoració de l'exposició oral, vaig fer-los seure en grups (amb el grup que havia d'exposar va costar molt, perquè estaven barallats) i ells van omplir el full d'autoavaluació.

Vaig fer aquests fulls especials per evitar picaresques. Tothom es pensa que els alumnes s'inflen les notes els uns als altres, però entre ells tenen molta por que els companys els suspenguin per mala llet. Amb aquests qüestionaris és més difícil que passi ni una cosa ni l'altra, perquè qui posa la nota (d'acord amb el que valoren els alumnes i amb la graella d'avaluació que tots coneixem perquè està penjada a l'aula virtual) sóc jo i els qüestionaris crec que són prou opacs.

En fi. Veurem què passa dilluns amb el segon grup...