dijous, 15 d’abril del 2010

Primera reunió de grup

Ahir a segona hora es van reunir per primer cop els grups de treball per tal de prendre els acords previs. Els va costar d'entendre què havien de fer, entre d'altres coses perquè prenien les preguntes com a obligacions (per a ells "Ens reunirem fora de l'horari de classes?" volia dir "us haureu de reunir fora de l'horari de classes").

Vaig aprofitar per recollir-los les adreces de gmail, perquè el Moodle encara no reflectia el canvi que havíem fet divendres i jo les necessitava per poder-los enviar la versió electrònica del Pla de treball. També els he enviat el test inicial.

Cada membre va haver de triar una persona que em servís d'enllaç (de portaveu) electrònic, per estalviar-me haver de contactar amb tots alhora. És a aquesta persona que li he enviat el Pla de treball per tal que l'omplís, el pengés a GoogleDocs i el compartís amb els companys de grup i amb mi. El mail incloïa unes instruccions que encara no sé si eren suficients perquè no m'ha arribat cap avís que ningú hagi intentat compartir res amb mi. Eren aquestes, jutgeu-ho vosaltres mateixos:

Bona tarda,
les instruccions que us donaré les heu de seguir totes abans de la classe de divendres. Si teniu cap dubte o cap problema, escriviu-me un e-mail i m'expliqueu el vostre problema; us respondré tan aviat com pugui.
1.- No tanquis la finestra del mail fins que jo t'ho digui.
2.- Fes clic al document adjunt i baixa-te'l. El document té dues pàgines: vés a la segona.
3.- Omple'l amb les dades que heu decidit entre tots els membres del grup. No facis faltes d'ortografia.
4.- Torna a la pàgina on tens el correu obert. A la cantonada superior esquerra hi tens un link que diu "Documents". Fes clic. Si et demana la contrasenya, digues-li la mateixa que fas servir per al correu electrònic.
5.- Has obert Google Docs. Busca a la columna de l'esquerra un botó que es diu "Penja".
6.- Segueix les instruccions per penjar el document que has modificat. Quan ho hagis fet, entra-hi per comprovar que ho has fet tot bé.
7.- Al document, a dalt a la dreta, hi ha un altre botó que hi diu "comparteix". Fes-hi clic i s'obrirà un menú. Tria "invita usuaris".
8.- Posa-hi les adreces de gmail dels teus companys de grup i aquesta adreça meva. Omple el quadre del costat. On hi diu Assumpte posa-hi "Acords previs". On hi diu Missatge escriu el següent:
Bona tarda,
comparteixo amb vosaltres aquest Pla de Treball del projecte de català. Si seguiu aquest link i arribareu fàcilment (si us demana una contrasenya, feu servir la de gmail). Feu-hi una ullada i, si hi esteu d'acord, poseu a sota de tot el vostre nom i el vostre DNI, NIE o número de passaport. No patiu que aquest document només el podem veure nosaltres.
Fins demà!
signeu el missatge amb el vostre nom i envieu-lo.
9.- Us demanarà quin rol ha de tenir cada "convidat". Deseu i tanqueu.
10.- Ara pots tancar totes les finestres que has obert per culpa meva.

Ja està. Això és tot el que havíeu de fer. Si voleu, podeu explicar el que heu fet i afegir el full al vostre portfoli.
Que tingueu una bona tarda!

Jo crec que era clar, però ni tan sols m'han escrit per plantejar-me problemes...