divendres, 9 d’abril del 2010

Adoptant eines virtuals: esgotament

Avui ha estat un dia esgotador. El calendari que m'he marcat per al Projecte deia que avui els alumnes s'havien de fer amb les eines virtuals que hauran de fer servir per treballar tot el trimestre.

En realitat, aquest enunciat tan rimbombant vol dir que s'havien de fer un compte de Google i posar la nova adreça de correu (la de gmail) al lloc corresponent de l'aula virtual. La necessitat de tot plegat és doble: no només m'asseguro que poden accedir a Google Docs (eina imprescindible per treballar col·laborativament tal com he dissenyat el projecte), sinó que m'asseguro que facilitin una adreça de comunicació a mi i als companys (fins ara a la fitxa personal de molts d'ells, a l'aula virtual, hi constava "notengo@tecno.es", cosa que dificultava la comunicació) al mateix temps que preserven la seva intimitat mantenint una adreça personal i una altra per a l'escola.

Afortunadament havia reservat tota l'hora per a fer aquestes dues tasques, i els havia facilitat unes guies per tal que ho poguessin fer de forma autònoma, però pautada: he acabat esgotada! Les guies devien estar ben fetes, perquè els han estat fàcils de seguir, però "Profe,..." cap aquí, "Profe,..." cap allà, tan aviat no aconseguien entrar a la web que els havia indicat com a punt inicial com no trobaven els links que havien de seguir. Això quan no eren tan sapastres de no saber escriure dues vegades la mateixa contrasenya.

Finalment, Google deu haver pensat que érem un grup d'spam i s'ha negat a facilitar-nos més formularis per crear més comptes, de manera que uns 5 nanos s'han quedat sense nova adreça de correu i, per tant, jo ara no els puc enviar el material que volia que es miressin durant el cap de setmana. Crec que tot hauria anat millor si la banda ampla del centre ho fos més i si no haguessin hagut de treballar per parelles, per manca d'ordinadors.

Total, que amb tanta atabalamenta una mica més i se m'oblida encarregar-los la feina per dilluns: escriure unes redaccions en què m'expliquin com seria l'empresa dels seus somnis (això ens servirà després per fer els grups).

Ah, i per acabar-ho d'arrodonir, tant el professor de tecno que fa de webmestre del Moodle de l'insti com dues de les meves alumnes estan de viatge de fi de curs a Venècia, de manera que elles s'incorporaran al projecte amb força endarreriment i jo no sabré fins vés a saber quan quines són les noves adreces dels alumnes, perquè al Moodle encara hi apareixen les velles i no puc escriure al profe per demanar-li si és normal. Aix! Tot són problemes!