dissabte, 3 d’abril del 2010

3 d'abril: segon test de la versió beta

Avui, un cop incorporades les millores que em van suggerir el dia 1 i polida l'avaluació dels alumnes al Moodle (em servirà per publicar les notes del portfoli i que els alumnes les coneguin en tot moment) he fet una segona presentació en el meu cercle privat del projecte en la seva versió beta.

Els ha agradat molt, però han criticat el sistema d'avaluació. Els ha semblat excessiu que els alumnes avaluïn el 50% del treball. N'estic convençuda, del mitjà d'avaluació, però hi he fet un repàs i he descobert algunes coses que em reforcen en el meu convenciment:
  • Jo avaluo el 50% corresponent al treball individual: el portfoli i l'actitud.
  • Els alumnes avaluen el 50% corresponent al treball de grup: autoavaluació i coavaluació.
En la rúbrica ja s'hi explicava, pel que fa al meu 50%, que el portfoli val el 30% (justificat en una graella a l'abast dels alumnes) i l'actitud el 20%. El que he descobert és el que quedava ocult en l'avaluació dels alumnes:
  • La coavaluació (l'avaluació que els altres grups fan del resultat final, la presentació) val el 30% i cal justificar-la amb una graella.
  • L'autoavaluació (que és el que més por feia als meus testers, la nota que els alumnes posin a la seva feina com a grup) només representa el 20% i també cal justificar-la amb una graella.
De manera que només un 20% de la nota és "injustificat" i està a les meves mans. I jo sóc de fiar, oi? Doncs l'avaluació es queda com està.